Kiedy obce imperium rozpoczyna inwazję na Ziemię, legion Jamesa McGilla musi bronić Świata Ludzi.
Najwyższe dowództwo ma swoje skomplikowane plany, ale to bez znaczenia dla McGilla, który postanawia podążyć własną ścieżką. Podróżuje do układów gwiezdnych, gdzie nigdy nie stanęła ludzka stopa, w poszukiwaniu przewagi technologicznej niezbędnej, aby pokonać wroga, zanim będzie za późno. A przy tym nieumyślnie...
Próba uwolnienia gallijskiego księcia pomimo starannie przygotowanego planu zakończyła się katastrofalną porażką i teraz to Will Treaty oraz jego uczennica, Maddie, stali się więźniami w Chateau des Falaises. Niebezpieczny i przebiegły baron Lassigny nie zamierza wypuścić ani ich, ani księcia, traktując aralueńskich zwiadowców jako pionki w swojej intrydze, której celem jest obalenie króla Philippea...
Aby pozbyć się intruzów, Skunowie sięgają po broń ostateczną: otwierają nowy, gigantyczny obszar nieciągłości, mający pochłonąć nie tylko planetę i jej księżyc, ale także większość wewnątrzukładowej infrastruktury kosmicznej.
Fiaskiem kończy się próba rokowań, na nic zdaje się heroiczny wysiłek floty admirała Krawczenki, która w ostatniej chwili dociera na pole bitwy, podobnie nieskuteczna okazuje...
Kompania osiada na Równinie Strachu.
Jest zdziesiątkowana i niezdolna do jakichkolwiek działań. Bezpieczeństwo zapewnia jej moc Białej Róży. Tymczasem Pani próbuje za wszelką cenę jeszcze raz zwerbować Kompanię na swoją stronę. Przebudzenie Dominatora wydaje się nieuchronne i Pani doskonale wie, że wkrótce najmroczniejszy z mroków może zagrozić całemu światu.
Trzecia część Kronik w interpretacji...
Na jałowej ziemi przypominającej planetę po apokaliptycznej zagładzie pozostały tylko ślady dawnej cywilizacji.
Roland Deschain, ostatni z dumnego klanu rewolwerowców, przemierza ten złowrogi, zamieszkany przez mutanty, demony i wampiry świat, ścigając człowieka w czerni. Wierzy, że ten posiadł tajemnicę Mrocznej Wieży - centrum wszystkich światów, miejsca, w którym być może uda się rozwiązać zagadkę...
Tytułowa Czarna Kompania to legion najemnych wojowników. Niekorzystny kontrakt wiąże ich w służbę pradawnego zła, które uosabia Pani. Kompania - chcąc nie chcąc - musi walczyć z jej przeciwnikami. Tymczasem właśnie narodziło się dziecko, Biała Róża. Jak głosi legenda, ma ono pokonać Panią.
To ledwie początek Kronik. Początek ponury, posępny, pozbawiony rozbudowanych opisów. Początek, który rzuca nas...
Uciśnione krainy czekają na wypełnienie się proroctwa i przybycie Białej Róży. Najemnicy Czarnej Kompanii wciąż stoją u boku Złej Pani. Kruk ukrywa Pupilkę jak najdalej od Pani i od swoich dawnych towarzyszy. Tymczasem Pani wysyła zwiad do Jałowca, gdzie niepokojąco szybko rozrasta się czarny zamek. Może to oznaczać, że jej dawny mąż, Dominator, dojrzewa do powstania ze świata zmarłych. Jeżeli powstanie...
następna, po debiutanckim Księciu Mgły , powieść Zafóna dla młodzieży
jakie złowrogie zagadki kryje Kalkuta lat trzydziestych?
Kalkuta, 1932. Ben, wychowanek sierocińca St. Patrick, skończył już 16 lat - podobnie jak jego przyjaciele, będzie musiał opuścić dom dziecka i się usamodzielnić. W dniu pożegnalnej imprezy poznaje swoją rówieśniczkę Sheere i zabiera ją do Pałacu Północy na spotkanie...
Angielski żeglarz Robert Walton utknął wśród arktycznych lodów. Pewnego dnia do jego statku dociera na saniach wycieńczony rozbitek: szwajcarski przyrodnik Wiktor Frankenstein. Gdy odzyskuje siły, rozpoczyna niesamowitą opowieść o najwspanialszym i najstraszniejszym dziele swego życia: ulepionej w laboratorium ludzkiej istocie, która obróciła się przeciwko niemu…
Język angielski Poziom B2...
Druga część znakomitego i niezwykle popularnego „Bestiariusza słowiańskiego” zaprasza tym razem do poznania rzadko przywoływanych w literaturze fantastycznych opowieści i legendarnych stworów, m.in. bizi, kaduków czy samojadków. Znajdziemy w nim historie zarówno rodzimych istot - z terenów przedrozbiorowej Polski, Mazur, Śląska i Pomorza, jak i bohaterów opisywanych w podaniach i legendach...